ေရးသားသူ - သုဓႏု
အဂၤါေန႔, 12 ဇူလိုင္လ 2011 17:09
စပါးရိတ္သိမ္းၿပီးခ်ိန္ ေဆာင္းရာသီအတြင္း က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ျမင္းေကာင္ေရအား (၇၅) ေကာင္ရွိ ဒီဇယ္စက္ တပ္ဆင္ထားတဲ့ လူ ၂၅ ေယာက္ခန္႔ တင္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ စက္ေလေလးတစ္စီးျဖင့္ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ (၅) ေယာက္ဟာ စက္ဆီကုိ ေခြ်တာတဲ့အေနနဲ႔ စက္မႏုိးဘဲ ေလွာ္တက္နဲ႔ ထုိးဝါးကိုအားကုိးျပီး နန္႔ပန္ေခ်ာင္းအတုိင္း စက္ေလွကုိ ေမွ်ာဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ပတ္စာရိကၡၡာကုိယ္စီ၊ ငါးဖမ္းကြန္တစ္လက္နဲ႔အတူ အမဲလိုက္တူမီးေသနတ္ကုိယ္စီျဖင့္ မိမိတို႔ မိသားစုဟင္းလ်ာအတြက္ အပုိဝင္ေငြရွာေဖြေရး ခရီးထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
လမ္းတေလွ်ာက္မွာ အျခားကရင္နီရြာသားေတြသာမက ထုိင္းႏုိင္ငံက ရြာသားေတြကုိပါ ေခ်ာင္းရဲ့ေဘးနားေတြမွာ တဲထုိးစခန္းခ်ၿပီး ဖါးရွာ၊ ငါးရွာ၊ အမဲလုိက္ထြက္ၾကတာကုိ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ေန႔လည္ေလွေမွ်ာဆင္းလာစဥ္ ေခ်ာင္းေဘးနား ေရဆင္းေသာက္ၾကတဲ့ ေတာၾကက္၊ ရွဥ့္၊ ဖြတ္နဲ႔ အျခားေက်းငွက္တိရစာၦန္အငယ္ေလးေတြကုိ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ျပီး ထုိညအတြက္ ေတာၾကက္(၁)ေကာင္နဲ႔ ရွဥ့္(၃)ေကာင္ကုိ တူမီးေသနတ္ျဖင့္ ပစ္ၿပီး ရလာခဲ့ၾကပါတယ္။
ညေန (၄) နာရီေလာက္အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ မုဆုိးအဖြဲ႔ဟာ နန္႔ပန္ေခ်ာင္းထဲစီးဝင္လာတဲ့ ထီးစဲေခ်ာင္းဝမွာ ေရာက္ရွိျပီး ညေနစာ ထမင္းခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေခါင္းတပ္ဓါတ္မီး၊ တူမီးေသနတ္ျဖင့္ သူငယ္ခ်င္း ဂ်ပန္အုိက္ေက်ာ္နဲ႔ စုိးရယ္တုိ႔က ညဖါးေတြထြန္းျပီးေကာက္ဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနသလုိ၊ က်ေနာ္နဲ႔ ဖါးဘြဲ (၂) ေယာက္တုိ႔ဟာ ကြန္ျဖင့္ ညအခ်ိန္ ငါးေတြရွာဖုိ႔အတြက္ အစီအစဥ္ခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။
အစီအစဥ္အတုိင္း အသီးသီးထြက္ၾကျပီး မနက္မုိးလင္းရင္ ေခ်ာင္းဝမွာ ျပန္ဆုံၾကဖုိ႔သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္။ ဖါး ေကာက္မယ့္ သူငယ္ခ်င္း(၂)ေယာက္ဟာ ဖါးေကာက္ဖုိ႔ ျခင္းတစ္လုံးယက္ၿပီးေတာ့ မုိးအခ်ဳပ္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းခဲ့ၾကသလုိ က်ေနာ္နဲ႔သူငယ္ခ်င္းဖါးဘြဲဟာ ဖါးေအာ္သံ၊ ညငွက္ေအာ္သံ၊ ပရစ္ေအာ္သံဆူေဝေနတဲ့ ညမုိက္ထဲ ငါးေတြကုိ ပုိက္ကြန္ျဖင့္ တလွည့္စီ ဖမ္းျပီးေခ်ာင္းအတုိင္း ဆန္တက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ည (၁ဝ) နာရီေလာက္မွာ ဖါးဘြဲ ကြန္ပစ္အလွည့္က်ၿပီး က်ေနာ့ရဲ့ပုခုံးေပၚ တူမီး(ႏွစ္လက္) လြယ္ျပီး သူ႔ရဲေရွ႕ကုိ ေက်ာ္သြားစဥ္ ေခ်ာင္းေဘးနားၿခဳံၾကားက အသံတစ္ခုၾကားလုိက္ပါတယ္။ ေခါင္းတပ္ဓါတ္မီးအသာေလးဖြင့္ၿပီး ထြန္းၾကည့္တဲ့အခါ ဝက္ကဲ့သုိ႔အေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။ ရင္ထဲက တထိတ္ထိတ္နဲ႔ က်ေနာ္အသင့္ခ်ိန္ ရြယ္ထားတဲ့တူမီးေသနတ္နဲ႔ ပစ္ထည့္လုိက္တဲ့အခါ ထုိအေကာင္ၿငိမ္က်သြားတာကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္း ဖါးဘြဲက အေျပးအလြားေရာက္လာျပီး “ဘာအေကာင္လဲ” က်ေနာ့ကုိေမးပါတယ္။ “ငါမသိဘူး၊ ဝက္လုိလုိ ဘာလုိဘဲ၊ ငါတသက္ဒီအေကာင္ကုိမျမင္ဖူးဘူး” သူ႔ကုိ ျပန္ေျပာပါတယ္၊ ေတာအေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့ ဖါးဘြဲက ထုိအေကာင္ကုိ ေသခ်ာစစ္ေဆးလုိက္ေတာ့ “သူငယ္ခ်င္းရယ္၊ ဒါကုိ ေခြးတူဝက္တူလုိေခၚတယ္၊ ေသခ်ာ မွတ္ထား” ဆုိၿပီးက်ေနာ့ကုိ ရွင္းျပပါတယ္။
ည (၁ဝ) နာရီေလာက္မွာ ဖါးဘြဲ ကြန္ပစ္အလွည့္က်ၿပီး က်ေနာ့ရဲ့ပုခုံးေပၚ တူမီး(ႏွစ္လက္) လြယ္ျပီး သူ႔ရဲေရွ႕ကုိ ေက်ာ္သြားစဥ္ ေခ်ာင္းေဘးနားၿခဳံၾကားက အသံတစ္ခုၾကားလုိက္ပါတယ္။ ေခါင္းတပ္ဓါတ္မီးအသာေလးဖြင့္ၿပီး ထြန္းၾကည့္တဲ့အခါ ဝက္ကဲ့သုိ႔အေကာင္တစ္ေကာင္ကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။ ရင္ထဲက တထိတ္ထိတ္နဲ႔ က်ေနာ္အသင့္ခ်ိန္ ရြယ္ထားတဲ့တူမီးေသနတ္နဲ႔ ပစ္ထည့္လုိက္တဲ့အခါ ထုိအေကာင္ၿငိမ္က်သြားတာကုိ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္း ဖါးဘြဲက အေျပးအလြားေရာက္လာျပီး “ဘာအေကာင္လဲ” က်ေနာ့ကုိေမးပါတယ္။ “ငါမသိဘူး၊ ဝက္လုိလုိ ဘာလုိဘဲ၊ ငါတသက္ဒီအေကာင္ကုိမျမင္ဖူးဘူး” သူ႔ကုိ ျပန္ေျပာပါတယ္၊ ေတာအေတြ႔အႀကံဳမ်ားတဲ့ ဖါးဘြဲက ထုိအေကာင္ကုိ ေသခ်ာစစ္ေဆးလုိက္ေတာ့ “သူငယ္ခ်င္းရယ္၊ ဒါကုိ ေခြးတူဝက္တူလုိေခၚတယ္၊ ေသခ်ာ မွတ္ထား” ဆုိၿပီးက်ေနာ့ကုိ ရွင္းျပပါတယ္။
ကရင္နီျပည္ သံလြင္ျမစ္ေပၚေရကာတာေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္မ်ားထိခိုက္ေစသည္ |
ထုိေနရာကေနတဆင့္ က်ေနာ္တုိ႔ရလာတဲ့ (၇)ပိႆာ ငါးနဲ႔ ေခြးတူဝက္တူတစ္ေကာင္ကုိ ထမ္းျပီး စခန္းဆီ ျပန္ဆင္းသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဖါးထြန္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္း (၃) ေယာက္ကေတာ့ မနက္(၇)နာရီးေလာက္မွဘဲ စခန္းခ်တဲ့ေနရာကုိ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္။ သူတုိ႔က ဖါး(၁ဝ)ပိႆာနဲ႔ ေတာေၾကာင္(၄)ေကာင္ ရလာခဲ့ၾကပါတယ္။
ရလာတဲ့ ငါးနဲ႔ အေကာင္ေတြကုိ ထင္းေျခာက္မီးေကာင္းေကာင္းျဖင့္ အေျခာက္လွမ္းျပီး ျခင္းေတာင္းၾကီးထဲ သိမ္းဆည္းထားလိုက္တယ္။ ဖါးေတြကုိေတာ့ အရွည္လုိက္ျခင္းေတာင္းထဲထည့္ျပီး ေရစပ္နား စိမ္ထားပါတယ္။ ထုိေန႔ ေန႔လည္ (၁၂)ရီအခ်ိန္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ နန္႔ပန္ေခ်ာင္းအတုိင္း စက္ေလွကုိ စုန္ဆင္းျပီး ဝါပက္ေခ်ာင္းဝမွာ စခန္းခ်ခဲ့ၾကတယ္။
သူငယ္ခ်င္း အုိက္ေက်ာ္နဲ႔ စုိးရယ္ကုိ စခန္းေစာင့္ခုိင္းၿပီး က်ေနာ္နဲ႔အတူ သူငယ္ခ်င္း ဖါးဘြဲနဲ႔ ဂ်ပန္တုိ႔က ဝါပက္ေခ်ာင္းအတုိင္း ေသနတ္ကုိယ္စီကုိင္ျဖင့္ ဆန္တက္သြားပါတယ္။ လမ္းမွာ သူငယ္ခ်င္း (၂) ေယာက္က ေမ်ာက္ၿမီးရွည္ (၂) ေကာင္ရလာၾကပါတယ္။ ေခ်ာင္းဖ်ားဖက္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ညေနေစာင္း (၄) နာရီေလာက္ရွိၿပီးျဖစ္တယ္။ ေခ်ာင္းဖ်ားဖက္မွာ ေရတျဖည္းျဖည္းနည္းလာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ား၊ က်ီ၊ ေတာင္ဆိတ္၊ ဆတ္၊ ဝက္ဝံနဲ႔ ေတာဝက္ ေျခရာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေခ်ာင္းေျခာက္ထဲ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ အုပ္ဆိုင္းတဲ့ေတာအရိပ္ေအာက္မွ ေအးခ်မ္းျပီး ေခ်ာင္းထဲက ငါးကေလးေတြဟာလည္း အုပ္စုလုိက္ ေျပးလြားေနခဲ့ၾကတာကုိ က်ေနာ္တအံ့တၾသ ျမင္ေတြခဲ့ရပါတယ္။
တေနရာအေရာက္မွာ သူငယ္ခ်င္းဖါးဘြဲက “ေဟ့ ခ်ာလီနဲ႔ဂ်ပန္၊ ဒါ ေတာကြ်ဲေျခရာဘဲ၊ ဒီေကာင္ေတြ ဒီအနီး နားရွိႏုိင္တယ္” လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေျပာျပတဲ့အခါ က်ေနာ္ပုိၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားလာတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ တူမီးေတြကုိ ျပန္စစ္ေဆးၿပီး လုိအပ္တဲ့ယမ္းေတြ၊ က်ည္ထိပ္ဖူးေတြကို ျပင္ဆင္ၿပီး ေခ်ာင္းေျခာက္ငယ္အတုိင္းတက္သြားတဲ့ ကြ်ဲေျခရာေနာက္ကုိ တျဖည္းျဖည္းရွာခဲ့ၾကပါတယ္။
ရြံ႕လူးအုိင္အနံ႔ရလာေလေလ စိတ္ကပုိလႈပ္ရွားလာေလေလျဖစ္ေနစဥ္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္းဂ်ပန္ရဲ့ တူမီးေသနတ္သံထြက္ေပၚလာၿပီး ကုန္းျပင္ေလးေပၚ တျဖည္းျဖည္းေျပးတက္သြားၾကတဲ့ ေတာကြ်ဲေတြကုိ က်ေနာ္ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ့စိတ္ထဲမွာ “ဘယ္ရြာက လြတ္ထားတဲ့ကြ်ဲေတြလည္း မသိဘူး၊ တကယ္လွၿပီး လုံးအိေနပါလား” ဆုိၿပီး က်ေနာ့လက္ထဲက တူမီးဟာ အသံမထြက္လာႏုိင္ေသးခ်ိန္မွာ သူငယ္ခ်င္းဂ်ပန္က “ေဟ့ ခ်ာလီ၊ ပစ္ေလ၊ ဒါေတာကြ်ဲ၊ ရြာကြ်ဲမဟုတ္ဘူး” လို႔ က်ေနာ့ကုိ သတိေပးခ်ိန္ ေတာကြ်ဲေတြဟာ ကြယ္ေပ်ာက္ခါနီးမွ က်ေနာ့တူမီးေလး အသံက ဟိန္းထြက္လာပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အျဖစ္က ေျပာစရာ၊ ရယ္စရာအျဖစ္တစ္ခု ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးက်ေနာ္က “အင္း-မထိတာလည္း ေကာင္းပါတယ္၊ သိပ္လွတဲ့ ေတာကြ်ဲေတြဘဲ၊ ဘယ္ရြာကြ်ဲလုိ႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့တယ္ကြာ”
ထုိည က်ေနာ္တို႔ (၃) ေယာက္ဟာ ေမ်ာက္ၿမီးရွည္ (၂) ေကာင္ထမ္းလာၿပီး ေခ်ာင္းအတုိင္း ဖါးထြန္းဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ နံနက္ (၁)နာရီအခ်ိန္ စခန္းထဲျပန္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ ဖါး (၁ဝ) ပိႆာေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ထပ္ရလာတယ္။ ရလာတဲ့ ေမ်ာက္ျမီးရွည္(၂)ေကာင္ကုိ အေမြးခြ်တ္ၿပီး အားလုံးခုတ္ထစ္ဆားနယ္ကာ ဝါးဗူး(၄)ဗူးထဲထည့္ၿပီး ေမ်ာက္ခ်ီးခါးလုပ္ထားခဲ့ၾကတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အျဖစ္က ေျပာစရာ၊ ရယ္စရာအျဖစ္တစ္ခု ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးက်ေနာ္က “အင္း-မထိတာလည္း ေကာင္းပါတယ္၊ သိပ္လွတဲ့ ေတာကြ်ဲေတြဘဲ၊ ဘယ္ရြာကြ်ဲလုိ႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့တယ္ကြာ”
ထုိည က်ေနာ္တို႔ (၃) ေယာက္ဟာ ေမ်ာက္ၿမီးရွည္ (၂) ေကာင္ထမ္းလာၿပီး ေခ်ာင္းအတုိင္း ဖါးထြန္းဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ နံနက္ (၁)နာရီအခ်ိန္ စခန္းထဲျပန္ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ေနာက္ထပ္ ဖါး (၁ဝ) ပိႆာေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ထပ္ရလာတယ္။ ရလာတဲ့ ေမ်ာက္ျမီးရွည္(၂)ေကာင္ကုိ အေမြးခြ်တ္ၿပီး အားလုံးခုတ္ထစ္ဆားနယ္ကာ ဝါးဗူး(၄)ဗူးထဲထည့္ၿပီး ေမ်ာက္ခ်ီးခါးလုပ္ထားခဲ့ၾကတယ္။
ေနာက္တမနက္ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ရလာတဲ့အသားငါးေတြကုိ လုံၿခံဳစိတ္ခ်တဲ့ေနရမွာ ဝွက္ထားျပီး စက္ေလွကုိ စက္ႏုိးၿပီး နန္႔ပန္းေခ်ာင္းအတုိင္း စုန္ဆင္းကာ ေဟြအြမ္၊ ဝမ္ပိြဳင့္ေခ်ာင္းကုိ ျဖတ္ဆင္းၿပီး စြပ္ပုိင္ေလဆိပ္မွာ ေခတၱရပ္နားခဲ့ၾကပါတယ္။ သံလြင္နဲ႔ နန္႕ပန္ေခ်ာင္းဆုံဟာ အင္မတန္မွ သာယာလွပတဲ့ေနရာေလးပါ။ သဲေသာင္ျပင္ကေနတဆင့္ မ်က္ေစာင္းထုိးၾကည့္လုိက္ရင္ ရြာသစ္ၿမိဳ႕ကေလးကုိ ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ သံလြင္ရဲ့ေရစီးသံနဲ႔အတူ ေမွ်ာပါလာတဲ့ ႏႈံးေျမေတြဟာ ျမစ္ေဘးနားအတြက္ သဘာဝေျမၾသဇာကုိ ဖန္တီးေပးထားပါတယ္။
စြပ္ပုိင္မွာ သရက္ပင္ေတြ၊ မန္က်ည္းပင္ေတြေတြ႔ရေပမယ့္ မဆလ(နဝတ၊ နအဖ) စစ္ဆင္ေရးေတြေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြဟာ ရြာကုိ စြန္႔ခြာၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံထဲကုိ ဒုကၡသည္စခန္းမတည္ခင္ကတည္းက ထြက္ေျပးခုိလွဳံၿပီး ယခုအခ်ိန္မွာ ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။ စြပ္ပုိက္ကဲ့သုိ႔ အျခားသံလြင္ေဘးကရြာေတြဟာ ၁၉၇၄ ျဖတ္ေလးျဖတ္ေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။ ထုိအထဲမွာ သာယာရြာလည္း ပါဝင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ သာယာရြာေဟာင္းဖက္ကုိ စက္ေလွနဲ႔ ဆင္းသြားျပီး စခန္းခ်ခဲ့ၾကတယ္။ သာယာရြာ တည္ရွိ ခဲ့တဲ့ေနရာဟာ အင္မတန္မွသာယာပါတယ္။ အကယ္၍ တုိင္းျပည္အေျခအေနေကာင္းမယ္ဆုိရင္ ရြာတည္ဖုိ႔ ေနရာအလြန္ေကာင္းတဲ့အျပင္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ဖုိ႔ အခ်က္အျခာျဖစ္လာမယ့္ ေနရာျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ သာယာကေနတဆင့္ မယ္စဲ့နန္၊ မယ္စဲ့ဖက္ကုိ ကားလမ္းေပါက္ပါတယ္။
သာယာအေၾကာင္းကုိ တေစ့တေစာင္းသိထားသူ သူငယ္ခ်င္းအုိက္ေက်ာ္က “ ငါ့အဖိုးအဖြားတုန္းက ဒီမွာဘဲ ေနထုိင္ခဲ့ၾကတယ္၊ အရင္တုန္းက သာယာဟာရြာအၾကီးၾကီးဘဲ” လို႔ သူကစျပီးေျပာေတာ့ က်ေနာ္က “အင္း က်ေနာ္ဖတ္ဖူးတယ္။ အရင္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ အေရွ႕ကရင္နီေစာဖ်ာ ေဖါေဖၚၾကီး လက္ထက္တုန္းက သူနဲ႔ ခ်င္းမုိင္ ဘုရင္တုိ႔ဟာ ဒီသာယာမွာ ကြ်ဲႀကီးတစ္ေကာင္သတ္ၿပီး ကြ်ဲေသြးကုိ အရက္နဲ႔ေရာ သစၥာဆုိၿပီး ေသာက္ ခဲ့ၾကတယ္” လို႔ဆုိလုိက္တယ္။
စြပ္ပုိင္မွာ သရက္ပင္ေတြ၊ မန္က်ည္းပင္ေတြေတြ႔ရေပမယ့္ မဆလ(နဝတ၊ နအဖ) စစ္ဆင္ေရးေတြေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြဟာ ရြာကုိ စြန္႔ခြာၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံထဲကုိ ဒုကၡသည္စခန္းမတည္ခင္ကတည္းက ထြက္ေျပးခုိလွဳံၿပီး ယခုအခ်ိန္မွာ ထုိင္းႏုိင္ငံသားေတြ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။ စြပ္ပုိက္ကဲ့သုိ႔ အျခားသံလြင္ေဘးကရြာေတြဟာ ၁၉၇၄ ျဖတ္ေလးျဖတ္ေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။ ထုိအထဲမွာ သာယာရြာလည္း ပါဝင္ပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ သာယာရြာေဟာင္းဖက္ကုိ စက္ေလွနဲ႔ ဆင္းသြားျပီး စခန္းခ်ခဲ့ၾကတယ္။ သာယာရြာ တည္ရွိ ခဲ့တဲ့ေနရာဟာ အင္မတန္မွသာယာပါတယ္။ အကယ္၍ တုိင္းျပည္အေျခအေနေကာင္းမယ္ဆုိရင္ ရြာတည္ဖုိ႔ ေနရာအလြန္ေကာင္းတဲ့အျပင္ လုပ္ကုိင္စားေသာက္ဖုိ႔ အခ်က္အျခာျဖစ္လာမယ့္ ေနရာျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ သာယာကေနတဆင့္ မယ္စဲ့နန္၊ မယ္စဲ့ဖက္ကုိ ကားလမ္းေပါက္ပါတယ္။
သာယာအေၾကာင္းကုိ တေစ့တေစာင္းသိထားသူ သူငယ္ခ်င္းအုိက္ေက်ာ္က “ ငါ့အဖိုးအဖြားတုန္းက ဒီမွာဘဲ ေနထုိင္ခဲ့ၾကတယ္၊ အရင္တုန္းက သာယာဟာရြာအၾကီးၾကီးဘဲ” လို႔ သူကစျပီးေျပာေတာ့ က်ေနာ္က “အင္း က်ေနာ္ဖတ္ဖူးတယ္။ အရင္တုန္းက က်ေနာ္တို႔ အေရွ႕ကရင္နီေစာဖ်ာ ေဖါေဖၚၾကီး လက္ထက္တုန္းက သူနဲ႔ ခ်င္းမုိင္ ဘုရင္တုိ႔ဟာ ဒီသာယာမွာ ကြ်ဲႀကီးတစ္ေကာင္သတ္ၿပီး ကြ်ဲေသြးကုိ အရက္နဲ႔ေရာ သစၥာဆုိၿပီး ေသာက္ ခဲ့ၾကတယ္” လို႔ဆုိလုိက္တယ္။
ဂ်ပန္က “အင္းငါလည္း ၾကားဖူးတယ္၊ ဘာလဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ ကြ်ဲခ်ိဳတစ္ေယာက္တစ္ဖက္ယူၿပီး သစၥာဆုိထားၾကတယ္၊ ဟုတ္လားခ်ာလီ” ဟု က်ေနာ့ကုိေမးတယ္။
က်ေနာ္က “ဟုတ္တယ္ အဲဒီသစၥာဆုိတာမင္းတုိ႔သိလား” လို႔ေမးေတာ့ ဂ်ပန္က “ကြ်ဲခ်ိဳမေျဖာင့္မခ်င္း၊ ဆင္ျဖဴ ဂူမၿပိဳမခ်င္း ၊သံလြင္ျမစ္မခန္းမခ်င္း၊ ကရင္နီျပည္နဲ႔ ခ်င္းမုိင္ျပည္ ထာဝရမိတ္ေဆြျဖစ္ရမယ္”
က်ေနာ္က “အင္းဟုတ္တယ္၊ အဲဒီတုန္းက ေစာဖ်ာေဖါေဖၚႀကီးဟာ ေဘာလခဲဖက္မွာ ထီးနန္းတည္ၿပီး အေရွ႕ကရင္နီကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့၊ ဒါဆုိရင္ ဆင္ျဖဴဂူက သူတုိ႔ဘယ္ဂူကုိေျပာတာလဲ” လို႔ ေမးလုိက္ေတာ့ အုိက္ေက်ာ္က “ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္း ယင္းတလဲ တခ်ိဳ႕ေျပာတာက ဆင္ျဖဴဂူဆုိတာ ဝမ္ေအာင္း ရြာရဲ့မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဂူမွာရွိတယ္တဲ့၊ လျပည့္လကြယ္ အခ်ိန္တန္လုိ႔ရွိရင္ ဆင္ျပန္လာသံၾကားရတယ္တဲ့” လို႔ သူကေျပာျပပါတယ္။
က်ေနာ္က “ဟုတ္တယ္ အဲဒီသစၥာဆုိတာမင္းတုိ႔သိလား” လို႔ေမးေတာ့ ဂ်ပန္က “ကြ်ဲခ်ိဳမေျဖာင့္မခ်င္း၊ ဆင္ျဖဴ ဂူမၿပိဳမခ်င္း ၊သံလြင္ျမစ္မခန္းမခ်င္း၊ ကရင္နီျပည္နဲ႔ ခ်င္းမုိင္ျပည္ ထာဝရမိတ္ေဆြျဖစ္ရမယ္”
က်ေနာ္က “အင္းဟုတ္တယ္၊ အဲဒီတုန္းက ေစာဖ်ာေဖါေဖၚႀကီးဟာ ေဘာလခဲဖက္မွာ ထီးနန္းတည္ၿပီး အေရွ႕ကရင္နီကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့၊ ဒါဆုိရင္ ဆင္ျဖဴဂူက သူတုိ႔ဘယ္ဂူကုိေျပာတာလဲ” လို႔ ေမးလုိက္ေတာ့ အုိက္ေက်ာ္က “ က်ေနာ့သူငယ္ခ်င္း ယင္းတလဲ တခ်ိဳ႕ေျပာတာက ဆင္ျဖဴဂူဆုိတာ ဝမ္ေအာင္း ရြာရဲ့မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဂူမွာရွိတယ္တဲ့၊ လျပည့္လကြယ္ အခ်ိန္တန္လုိ႔ရွိရင္ ဆင္ျပန္လာသံၾကားရတယ္တဲ့” လို႔ သူကေျပာျပပါတယ္။
ဘယ္လုိဘဲျဖစ္ျဖစ္က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ သာယာရာဇဝင္သမုိင္းအေၾကာင္းကို ေျပာဆုိေဆြးေႏြးရင္း တျဖည္းျဖည္းအေမွာင္ထု ဖုံးလြမ္းလာပါတယ္။ ေခါင္းတပ္ဓါတ္မီး၊ ဆလုိက္မီးေတြကုိ ျပင္ဆင္တပ္ဆင္ၿပီး သူငယ္ခ်င္း အုိက္ေက်ာ္က တျဖည္းျဖည္းစက္ေလွကုိ စြပ္ပုိင္ဖက္ကုိ ေမာင္းႏွင္ေပးၿပီး သံလြင္ေဘးက ေတာေကာင္ေတြကုိ ထြန္းလာပါတယ္။
သာယာကေန စြပ္ပုိင္အထိ သံလြင္ေဘးေတာေကာင္ထြန္းလာတာ ဆတ္(၁)ေကာင္ ရလာခ့ဲတယ္။ စြပ္ပုိင္အေရာက္မွာ သူငယ္ခ်င္း စုိးရယ္နဲ႔ ဖါးဘြဲတုိ႔က ဆတ္ကုိကုိင္ၿပီး အေျခာက္လွန္းေနစဥ္ က်ေနာ္၊ အုိက္ေက်ာ္နဲ႔ ဂ်ပန္တုိ႔ (၂)ေယာက္ဟာ စက္ေလွျဖင့္ သံလြင္ေဘးေတာေကာင္ ဆက္ထြန္းၿပီး ေက်ာက္က်ဥ္းအထိ ထြန္းတက္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာက္က်ဥ္းအနီးမွာ ဂ်ီ (၁)ေကာင္ ထပ္ရပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းအုိက္ေက်ာ္ရဲ့ ကြ်မ္းက်င္မႈေၾကာင့္ ထုိညမွာဘဲ သဲေသာင္မွာ ဥတဲ့ ကမၻာလိပ္ႀကီး (၃)ေကာင္ကုိ ထပ္ရလာပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေလွကုိ ျပန္ေခါက္ၿပီး နံနက္ (၃) နာရီေလာက္တြင္ စြပ္ပုိင္ကုိ ျပန္ေရာက္လာခဲ့ေတာ့တယ္။
၅ ရက္အတြင္း က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ရဲ႕ေတာလုိက္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ရလာတဲ့ အေကာင္ေတြ အစားအေသာက္ေတြဟာ မိမိတုိ႔မိသားစုအတြက္သာမက အဲဒီတုန္းက ဝင္ေငြအျဖစ္ေတာင္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ၾကေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းဖုိ႔၊ သစ္ေတာထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ဗဟုသုတဆုိတာ လုံးဝမရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ တစ္ရက္လုပ္တစ္ရက္စားနဲ႔ အသက္ရွင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း၊ အငွါးလုိက္လုပ္ငန္း၊ ေတာလုိက္အမဲပစ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ဖါးရွာ ငါးရွာလုပ္ငန္းတုိ႔ျဖင့္ မိသားစုဘဝအတြက္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားလာခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုအခါ အစစအရာရာေျပာင္းလဲကုန္ပါျပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ဘဝဟာ ျပည္တြင္းစစ္မီးအရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ ဘဝေရာက္သူေရာက္၊ တတိယႏုိင္ငံဆီေရာက္သူေရာက္ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ယခုအခ်ိန္မွာ တကြဲတျပားျဖစ္ကုန္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ေနထုိင္လာခဲ့တဲ့ ရြာေလးဟာလည္း ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ နဝတရဲ့ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါၿပီ။
ထုိအခ်ိန္ကာလနဲ႔ အခုအခ်ိန္ကာလကုိ ခ်ိန္ထုိးႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ယခုအခါ ကမၻာေျမႀကီးဟာလည္း သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးမႈ၊ ေရနံနဲ႔ဓါတ္ေငြ႔ အလုအယက္ ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ဆည္ပိတ္ဆို႔ၿပီးလူသားေတြအတြက္ လုိအပ္ေနတဲ့ စြမ္းရည္ေလာင္စာ ထုတ္လုပ္မႈေတြေၾကာင့္ ယေန႔ မိမိတုိ႔လူသားေတြေနထုိင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ဒီကမၻာေျမႀကီးဟာ ပူေႏြးလာၿပီး အခ်ိန္အခါမဟုတ္ ေနပူျခင္း၊ အခ်ိန္ခါမဟုတ္ မုိးရြာျခင္း၊ အေအးလြန္ကဲျခင္း၊ အပူလြန္ကဲျခင္းစတဲ့ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္မႈနဲ႔ သဘာဝေဘးဒဏ္ျပႆနာမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႔ႀကံဳခံစားလာေနၾကရပါတယ္။
ဒါေတြျဖစ္လာတာဟာ က်ေနာ္တုိ႔လူသားတုိ႔ရဲ႕ သဘာဝသယံဇာတ အလြန္အကြ်ံထုတ္ယူဖ်က္ဆီးမႈအေပၚ အဓိကမူတည္ေနေၾကာင္း သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူသားေတြဟာ မိမိတုိ႔ရဲ႕လုိအပ္ခ်က္နဲ႔ ေလာဘရမၼက္ေတြကုိ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြကုိ မဆင္မျခင္ ဆက္လက္ ဖ်က္ဆီးေနၾကတုန္းပါဘဲ။
ယခုအခါ အစစအရာရာေျပာင္းလဲကုန္ပါျပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ဘဝဟာ ျပည္တြင္းစစ္မီးအရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ ဘဝေရာက္သူေရာက္၊ တတိယႏုိင္ငံဆီေရာက္သူေရာက္ ျဖစ္ကုန္ပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔အဖြဲ႔ဟာ ယခုအခ်ိန္မွာ တကြဲတျပားျဖစ္ကုန္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ေနထုိင္လာခဲ့တဲ့ ရြာေလးဟာလည္း ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ နဝတရဲ့ စစ္ဆင္ေရးေၾကာင့္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါၿပီ။
ထုိအခ်ိန္ကာလနဲ႔ အခုအခ်ိန္ကာလကုိ ခ်ိန္ထုိးႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ယခုအခါ ကမၻာေျမႀကီးဟာလည္း သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈ၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးမႈ၊ ေရနံနဲ႔ဓါတ္ေငြ႔ အလုအယက္ ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကုိ ဆည္ပိတ္ဆို႔ၿပီးလူသားေတြအတြက္ လုိအပ္ေနတဲ့ စြမ္းရည္ေလာင္စာ ထုတ္လုပ္မႈေတြေၾကာင့္ ယေန႔ မိမိတုိ႔လူသားေတြေနထုိင္လာခဲ့ၾကတဲ့ ဒီကမၻာေျမႀကီးဟာ ပူေႏြးလာၿပီး အခ်ိန္အခါမဟုတ္ ေနပူျခင္း၊ အခ်ိန္ခါမဟုတ္ မုိးရြာျခင္း၊ အေအးလြန္ကဲျခင္း၊ အပူလြန္ကဲျခင္းစတဲ့ ရာသီဥတု ေဖါက္ျပန္မႈနဲ႔ သဘာဝေဘးဒဏ္ျပႆနာမ်ား မၾကာခဏ ေတြ႔ႀကံဳခံစားလာေနၾကရပါတယ္။
ဒါေတြျဖစ္လာတာဟာ က်ေနာ္တုိ႔လူသားတုိ႔ရဲ႕ သဘာဝသယံဇာတ အလြန္အကြ်ံထုတ္ယူဖ်က္ဆီးမႈအေပၚ အဓိကမူတည္ေနေၾကာင္း သိပၸံပညာရွင္မ်ားက ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူသားေတြဟာ မိမိတုိ႔ရဲ႕လုိအပ္ခ်က္နဲ႔ ေလာဘရမၼက္ေတြကုိ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြကုိ မဆင္မျခင္ ဆက္လက္ ဖ်က္ဆီးေနၾကတုန္းပါဘဲ။
သဘာဝ(သုိ႔မဟုတ္) ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းေပးထားတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ရာ သဘာဝေတာေကာင္ေတြ၊ သဘာဝသီးႏွံေတြ၊ သဘာဝရႈခင္းေတြ၊ ေတာေတာင္ေရေျမေတြ၊ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြဟာ က်ေနာ္တုိ႔ လူသားေတြအတြက္ ထာဝစဥ္တည္ရွိႏုိင္ဖို႔အတြက္ မပ်က္မစီးေအာင္၊ မ်ိဳးသုဥ္းမေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ဖုိ႔ လူသားတုိင္းရဲ့ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာရဲ႕အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ကရင္နီနယ္အတြင္း ေပါမ်ားလွတဲ့ သားငါး တိရစာၦန္၊ သဘာဝေျမဆီလႊာနဲ႔ ထူေျပာလွတဲ့ သဘာဝသစ္ေတာေတြကုိ ယေန႔ထူးကုမၼဏီကဲ့သို႔ မႈိလုိေပါက္ကုမၼဏီေတြ၊ ရြာသစ္ေရကာတာတည္ေဆာက္တဲ့ ဒါတန္းကုမၼဏီကဲ့သုိ႔ တရုတ္ေတြက ၿခိမ္းေျခာက္လာေနပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ေတာလည္ခဲ့တဲ့ သံလြင္ေဘးေက်ာက္က်ဥ္းေနရာမွာ ဧရာမေရကာတာႀကီးတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔ တရုတ္နဲ႔ဗမာအစုိးရတုိ႔က ႀကိဳးပမ္းေနၾကပါတယ္။
ဒီေရကာတာႀကီးကေန ထြက္လာတဲ့ လွ်ပ္စစ္မီးကုိ ဗမာျပည္ ျပည္သူလူထုအတြက္မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံျခားဝင္ေငြရရွိဖုိ႔အတြက္ အိမ္နီးနားခ်င္းတရုတ္နဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံကုိ ေရာင္းခ်သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၈ဝ၉ ခုႏွစ္ သံလြင္ျမစ္ကမ္းနဖူး သာယာရြာမွာ “ကြ်ဲခ်ိဳမေျဖာင့္မခ်င္း၊ သံလြင္ျမစ္ မခန္းမခ်င္း၊ ဆင္ျဖဴဂူမျပိဳမခ်င္း ၊ထာဝရမိတ္ေဆြေကာင္း ျဖစ္ရမယ္” အျပန္အလွန္သစၥာဆုိျပီး သမုိင္းဝင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားခဲ့ၾကတဲ့ ဘုိးဖုိးဒူ(ေခၚ) ေစာဖ်ာေဖါေဖၚႀကီးနဲ႔ ထုိင္းႏုိင္ငံဇင္းမယ္ဘုရင္တုိ႔ကုိ ျပန္လည္သတိရေအာက္ေမ့ၿပီး လူမွာဂတိ၊ မင္းမွာသစၥာဆုိတဲ့အတုိင္း က်ေနာ့အေတြးထဲမွာ “ဘာေၾကာင့္ လူသားေတြဟာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး သစၥာမရွိ၊ ဂတိမတည္တာလဲ” ျပီးေတာ့ “ဘာေၾကာင့္ အင္အားႀကီးသူက အင္အားနည္းသူအေပၚ အႏုိင္က်င့္၊ ဂုတ္ ေသြးစုပ္အျမတ္ထုတ္ျပီး လူလည္လုပ္ခ်င္တာလဲ” စတဲ့ ေမးခြန္းက ေပၚလာပါတယ္။
က်ေနာ့ရဲ႕ေနာက္ဆုံး ထြက္ေပၚလာတဲ့ အေတြးထဲက အေျဖတစ္ခုကေတာ့ “မိမိတုိ႔ရဲ႕ဘုိးဘြားပုိင္ အေမႊအႏွစ္၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္၊ လူမ်ိဳးနဲ႔သမုိင္းရာဇဝင္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ တတ္ႏုိင္တဲ့ဖက္ကေန ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္းသြားၾကဖုိ႔ အေရးႀကီးလုိအပ္ေနေၾကာင္း” ဆုိတာပါဘဲ။
Comments
Post a Comment