ေရးသားသူ - ေဒလီထက္
စေနေန႔, 04 စက္တင္ဘာလ 2010 22:50
ေလဒဏ္၊ မိုးဒဏ္၊ ေနဒဏ္ေတြကို တားဆီးကာကြယ္ႏုိင္ဖို႔ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ အရိပ္ရတဲ့ ဓနိမိုး၊ ဖက္မိုး၊ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္၊ တိုက္အိမ္ စတဲ့ အိမ္ေလးေတြကို ေဆာက္ၿပီး ေနထိုင္ၾကရပါတယ္။ အိမ္ေတြ ေဆာက္ၿပီးၿပီဆိုရင္လဲ အိမ္သစ္တက္ပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကေယာလူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ယခင္က ထံုးထမ္းစဥ္လာအရ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီထုံးထမ္းစဥ္လာေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္နီးပါးကတည္းက ပေပ်ာက္လုေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ကေယာရိုးရာ အိမ္သစ္တက္ပြဲ ဓေလ့ထံုးတမ္း စဥ္လာဟာ ကေယာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ သမုိင္းစဥ္လာစာအုပ္ ရွားပါးျခင္း၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာေဒသ မဟုတ္ပဲ တျခားတနယ္တေက်းကို ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ရတဲ့အျပင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ေနတဲ့ အခုလို ေခတ္ႀကီးမွာ ဝမ္းစာေရးအတြက္ ရွာေဖြစားေသာက္ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဝမ္းစာေရးကိုပဲ ပူပန္ေနၾကရလို႔ ထံုးထမ္းစဥ္လာ ဘယ္လိုရွိလဲဆိုတာ စိတ္မဝင္စားၾကသလို၊ သိရွိမႈ၊ ေလ့လာမႈ အားနည္းေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ အသက္ ၃ဝ ဝန္းက်င္အရြယ္ ကေယာအမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္က ေျပာသြားပါတယ္။
“မသိတဲ့လူက ပိုမ်ားမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က မေလ့လာဘူးေလ။ သိတဲ့ လူဆီကို က်ေနာ္တို႔ မေလ့လာတဲ့အခါၾကေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး အားနည္းခ်က္ ရွိသြားတယ္”
ကေယာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ က်င္းပျပဳလုပ္သြားေလ့ရွိတဲ့ လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုၿပိဳင္ပြဲက တျခားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြနဲ႔ အနည္းငယ္ တူေနေပမယ့္၊ အိမ္ေခါင္မိုး ေခါင္အုတ္တာရယ္၊ မ်က္ႏွာကို အိုးမဲေတြသုတ္ ရုပ္ပ်က္ေနေအာင္ ရုပ္ဖ်က္ထားၾကတဲ့ နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ေယာင္ေဆာင္ၿပီး နတ္ေမာင္းထုတ္တဲ့ အရာေတြက တျခားတုိင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။
အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံတဲ့ ကြၽဲး၊ ႏြားေတြ မ်ားရင္မ်ားသလို နည္းရင္နည္းသလို နတ္ေယာင္ေဆာင္ တတ္ပါတယ္။ ကြၽဲႏွစ္ေကာင္ သတ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ နတ္ေယာင္ဆာင္တဲ့ လူက ၇ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိတယ္။ နတ္ေယာင္ေဆာင္တဲ့ လူ ၇ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့လူ ၇ ႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ဖမ္းတဲ့ နည္းေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ၾကရပါတယ္လို႔ ကေယာယဥ္ေက်းမႈ တာဝန္ခံ ခူးဂ်ိဳးဇက္က ေျပာၾကားသြားပါတယ္။
“နတ္ေယာင္ေဆာင္တဲ့ လူက အားဘယ္လိုပဲရွိရွိ အခုနက သန္႔ရွင္းတဲ့လူ ပံုစံလို ဟန္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ သူက ဝင္ဖမ္းလိုက္ၿပီဆိုရင္ နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ျဖစ္တဲ့ လူက သူ႔ႏွကိုယ္ကိုယ္သူျပစ္လွဲ ရေတာ့မွာပဲ။ ေသဟန္ေဆာင္ ဘာညာ။ ဒါမွသာလ်င္ ဒီအိမ္သူ၊သား အားလံုးဟာ သူ႔ရဲ႕ကံၾကမၼာ၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ေအာင္ႏုိင္မယ္လို႔ အဲလိုယူဆတယ္”
နတ္ေယာင္ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မျမင္ေအာင္ ရြာျပင္မွာ သြားစီစဥ္ရၿပီး အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္သစ္ကို လာၿပီဆိုရင္ ဗံုေတြတီးၿပီး လာၾကတယ္။ လူေတြကိုလဲ ေၾကာက္ေအာင္ လိုက္ဖမ္းတဲ့ ပံုစံလုပ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ပလုိင္း၊ ဓါး၊ ေခါင္ရည္ေမာက္၊ ခြက္ စတာေတြကို ကိုင္လာၾကၿပီး ပန္ကန္ေတြခံၿပီး ေတာင္းၿပီဆိုရင္ အူးသဲ၊ အသားေတြ ထည့္ေပးရပါတယ္။ ေခါင္ရည္ေတြလဲ ထည့္ေပးရပါတယ္။ နတ္ေယာင္ေဆာင္ၾကတဲ့ လူေတြက အိမ္ေပၚကို တက္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေအာက္မွာပဲ ေနၿပီး စားရပါတယ္။ ရသမွ် စားစရာေတြကိုလဲ အကုန္လံုး မစားဘူး တစ္ခုနည္းနည္းခ်န္ထားၿပီးေတာ့မွ တကယ့္နတ္ေတြကို က်န္ေနတဲ့ စားစရာနဲ႔အတူ ရြာျပင္မွာ တပါးတည္း ေမာင္းထုတ္လိုက္ရပါတယ္။
အခုလို နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ေယာင္ေဆာင္ရတာဟာ အိမ္သစ္မွာ ရွိတဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါး နတ္ဆိုးေတြကို ေမာင္းထုတ္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းဆိုးဝါးလို ရုပ္ဖ်က္ၾကတဲ့အျပင္ ၿပိဳင္ပြဲေတြနဲ႔ ဓေလ့ရိုးရာ အီရိုး ေခၚ လြမ္းခ်င္းေတးေတြကိုလဲ သီဆိုၾကတယ္။ တစ္ဖြဲ႔ထဲ မဟုတ္ပဲနဲ႔ လူေလးေယာက္ပါ အဖြဲ႔ သံုးဖြဲ႔အထိ ဖြဲ႔ႏုိင္တယ္။ တဖြဲ႔ခ်င္းစီက ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ကိုလဲ ေရြးရၿပီး တဖြဲ႔ခ်င္း ၿပိဳင္ၾကရပါတယ္။
လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုရာမွာ ဖားစည္ကို အသံုးျပဳရပါတယ္။ ဖားစည္ကို အသံုးမျပဳခင္မွာ ၾကက္တစ္ေကာင္သတ္ၿပီး ၾကက္ေသြးနဲ႔ ဖားစည္ကို သုတ္လိမ္းၾကတယ္။ ဖားစည္အေပၚမွာ ကေယာဘာသာစကားနဲ႔ ရွီးေရာ္တူ ေခၚ ပိုးေစာင္ အသစ္စက္စက္ တစ္ထည္ကို အုပ္ထားရတဲ့အျပင္ ေခါင္ရည္ယူၿပီးေတာ့ ဖားစည္ေပၚမွာ သံုးေလးစက္ ေလာင္းၿပီး တိုက္ေကြၽးရတယ္။ ထို႔အျပင္ အသား၊ ထမင္း၊ ဟင္းေတြကိုလည္း နည္းနည္းစီ တင္ေပးရပါတယ္။
တစ္နာရီေလာက္ၾကာမွ ဖားစည္ထိန္းသိမ္းေရးက အစားအေသာက္ေတြကို လာယူသြားၿပီး ရြာေထာင့္မွာ သြားထားရတယ္။ ၿပီးမွ ဖားစည္စတီးၿပီး လြမ္းခ်င္းေတး ၿပိဳင္ပြဲကို စတင္ၾကပါတယ္။ ပထမရတဲ့ လူကို အိမ္ရွင္က ေခါင္ရည္ ၇ ႏွစ္ေမာက္၊ အသား ငါးပိႆာ၊ ေခါင္ဖတ္ ၇ အိုး ေပးရပါတယ္။ ဒုတိယဆုက ေခါင္ရည္ ၅ ေမာက္၊ အသား ၂ ပိႆာ၊ ေခါင္ဖတ္ ၂ အိုး။ တတိယက ၾကက္ဖႀကီးႀကီး တစ္ေကာင္ ေခါင္ရည္ ၂ ေမာက္ကို ၿပိဳင္ပြဲဝင္တဲ့ လူေတြကို ေပးရပါတယ္။
လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုရာမွာ ည ၇ ႏွစ္နာရီက စမယ္ဆိုရင္ မနက္ ၇ နာရီထိ မိုးလင္းေပါက္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖရတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ မျပည္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ အိမ္ရွင္ကို အေလ်ာ္ ျပန္ေပးရတယ္လို႔ ခူးဂ်ိဳးဇက္က ေျပာသြားပါတယ္။
“မိုးမလင္းပဲနဲ႔ သူတို႔ဟာ ၿပီးျပတ္သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္။ ဖားစည္ခလည္းေလ်ာ္၊ ေခါင္ရည္ဖိုးေလ်ာ္။ အသားဖိုးေလ်ာ္”
ရလာတဲ့ ဖားစည္ခ ေလ်ာ္ေၾကးေတြကို အိမ္ရွင္က ရြာရဲ႕ ရန္ပံုေငြ အျဖစ္ထားထားၾကပါတယ္။
အိမ္ကိုေတာ့ အမိုး မိုးၿပီးသြားပါၿပီ ဒါေပမယ့္ အိမ္ေခါင္အုပ္တာကို မအုပ္ေသးပဲ အလြတ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒီေခါင္အုပ္ဖို႔ လူသီးသန္႔ရွာထားရၿပီး အဲဒီလူေတြက ဓမၼတာ (ရာသီ) လာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔အတူ ထမင္းမစားရပါဘူး။
အိမ္မိုး မမိုးခင္ သက္ကယ္ေတြနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို အိမ္ေပၚ အရင္ဆံုး အၿပီးအစီး တင္ထားရပါတယ္။ အိမ္အမိုး စမိုးၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ အိမ္ေအာက္ကို မဆင္ရဘူး။ အိမ္ေပၚမွာပဲ နားၿပီးေတာ့မွ သက္ကယ္တစ္စီး ယူၿပီး အိမ္ေပၚမွာ နတ္ေကာင္း၊ နတ္ဆိုး ရွိ၊မရွိကို စမ္းသပ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေခါင္းတစ္လံုးနဲ႔ လက္ႏွစ္ဖက္ပံုစံ ျပဳလုပ္တယ္။
ၿပီးေတာ့မွ လူႏွစ္ေယာက္က ေခါင္မိုးေပၚက တုတ္တန္းေပၚမွာ တစ္ေယာက္တဖက္ တက္ေနၿပီး နတ္ေကာင္းရွိ၊မရွိ နတ္ဆိုးရွိ၊မရွိ ေျပာၿပီး တေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပစ္ေပးၾကပါတယ္။ အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ ကြၽဲ၊ ႏြား ဘယ္ႏွစ္ေကာင္း သတ္ရမယ္ဆိုတာလဲ အခုလိုပဲ ျပဳလုပ္သြားပါတယ္။
အိမ္သစ္တက္ပြဲေတြက ကေန႔ထိ ရွိေနေသးေပမယ့္ အရင္လို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈေတြ မရွိတဲ့အျပင္ မေပ်ာ္ေတာ့သလို ရိုးရိုးေလးပဲ လုပ္ၾကတာကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။
ခမ္းနားေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ရာ ကေယာမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ရဲ႕ အိမ္သစ္တက္ပြဲဟာ ပေပ်ာက္ေနတာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ရွိေနၿပီး အိမ္သစ္တက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကရင္နီဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္ရွိေနတဲ့ ကေယာ မိသားစုေတြအားလံုး ထံုးထမ္းအစဥ္အလာ ဘယ္လိုရွိလဲဆိုတာ ေျပာျပခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တႀကိမ္ေလာက္ လုပ္သြားခ်င္တယ္လို႔ ကေယာ ယဥ္ေက်းမႈ တာဝန္ခံ ခူးဂ်ိဳးဇက္က သူ႔ရဲ႕ ဆႏၵကို ေျပာသြားပါတယ္။
စေနေန႔, 04 စက္တင္ဘာလ 2010 22:50
ေလဒဏ္၊ မိုးဒဏ္၊ ေနဒဏ္ေတြကို တားဆီးကာကြယ္ႏုိင္ဖို႔ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ အရိပ္ရတဲ့ ဓနိမိုး၊ ဖက္မိုး၊ သြပ္မိုး၊ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္၊ တိုက္အိမ္ စတဲ့ အိမ္ေလးေတြကို ေဆာက္ၿပီး ေနထိုင္ၾကရပါတယ္။ အိမ္ေတြ ေဆာက္ၿပီးၿပီဆိုရင္လဲ အိမ္သစ္တက္ပြဲကို က်င္းပျပဳလုပ္ ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ကေယာလူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ယခင္က ထံုးထမ္းစဥ္လာအရ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီထုံးထမ္းစဥ္လာေတြဟာ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါး ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္နီးပါးကတည္းက ပေပ်ာက္လုေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ ကေယာရိုးရာ အိမ္သစ္တက္ပြဲ ဓေလ့ထံုးတမ္း စဥ္လာဟာ ကေယာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ သမုိင္းစဥ္လာစာအုပ္ ရွားပါးျခင္း၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာေဒသ မဟုတ္ပဲ တျခားတနယ္တေက်းကို ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ရတဲ့အျပင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ေနတဲ့ အခုလို ေခတ္ႀကီးမွာ ဝမ္းစာေရးအတြက္ ရွာေဖြစားေသာက္ေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဝမ္းစာေရးကိုပဲ ပူပန္ေနၾကရလို႔ ထံုးထမ္းစဥ္လာ ဘယ္လိုရွိလဲဆိုတာ စိတ္မဝင္စားၾကသလို၊ သိရွိမႈ၊ ေလ့လာမႈ အားနည္းေနတာ ျဖစ္တယ္လို႔ အသက္ ၃ဝ ဝန္းက်င္အရြယ္ ကေယာအမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္က ေျပာသြားပါတယ္။
“မသိတဲ့လူက ပိုမ်ားမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က မေလ့လာဘူးေလ။ သိတဲ့ လူဆီကို က်ေနာ္တို႔ မေလ့လာတဲ့အခါၾကေတာ့ အဲလိုမ်ိဳး အားနည္းခ်က္ ရွိသြားတယ္”
ကေယာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ က်င္းပျပဳလုပ္သြားေလ့ရွိတဲ့ လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုၿပိဳင္ပြဲက တျခားမ်ိဳးႏြယ္စုေတြနဲ႔ အနည္းငယ္ တူေနေပမယ့္၊ အိမ္ေခါင္မိုး ေခါင္အုတ္တာရယ္၊ မ်က္ႏွာကို အိုးမဲေတြသုတ္ ရုပ္ပ်က္ေနေအာင္ ရုပ္ဖ်က္ထားၾကတဲ့ နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ေယာင္ေဆာင္ၿပီး နတ္ေမာင္းထုတ္တဲ့ အရာေတြက တျခားတုိင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုေတြနဲ႔ မတူပါဘူး။
အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံတဲ့ ကြၽဲး၊ ႏြားေတြ မ်ားရင္မ်ားသလို နည္းရင္နည္းသလို နတ္ေယာင္ေဆာင္ တတ္ပါတယ္။ ကြၽဲႏွစ္ေကာင္ သတ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ နတ္ေယာင္ဆာင္တဲ့ လူက ၇ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိတယ္။ နတ္ေယာင္ေဆာင္တဲ့ လူ ၇ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့လူ ၇ ႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ဖမ္းတဲ့ နည္းေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ၾကရပါတယ္လို႔ ကေယာယဥ္ေက်းမႈ တာဝန္ခံ ခူးဂ်ိဳးဇက္က ေျပာၾကားသြားပါတယ္။
“နတ္ေယာင္ေဆာင္တဲ့ လူက အားဘယ္လိုပဲရွိရွိ အခုနက သန္႔ရွင္းတဲ့လူ ပံုစံလို ဟန္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ သူက ဝင္ဖမ္းလိုက္ၿပီဆိုရင္ နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ျဖစ္တဲ့ လူက သူ႔ႏွကိုယ္ကိုယ္သူျပစ္လွဲ ရေတာ့မွာပဲ။ ေသဟန္ေဆာင္ ဘာညာ။ ဒါမွသာလ်င္ ဒီအိမ္သူ၊သား အားလံုးဟာ သူ႔ရဲ႕ကံၾကမၼာ၊ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ ေအာင္ႏုိင္မယ္လို႔ အဲလိုယူဆတယ္”
နတ္ေယာင္ေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ မျမင္ေအာင္ ရြာျပင္မွာ သြားစီစဥ္ရၿပီး အခ်ိန္တန္လို႔ အိမ္သစ္ကို လာၿပီဆိုရင္ ဗံုေတြတီးၿပီး လာၾကတယ္။ လူေတြကိုလဲ ေၾကာက္ေအာင္ လိုက္ဖမ္းတဲ့ ပံုစံလုပ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕က ပလုိင္း၊ ဓါး၊ ေခါင္ရည္ေမာက္၊ ခြက္ စတာေတြကို ကိုင္လာၾကၿပီး ပန္ကန္ေတြခံၿပီး ေတာင္းၿပီဆိုရင္ အူးသဲ၊ အသားေတြ ထည့္ေပးရပါတယ္။ ေခါင္ရည္ေတြလဲ ထည့္ေပးရပါတယ္။ နတ္ေယာင္ေဆာင္ၾကတဲ့ လူေတြက အိမ္ေပၚကို တက္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေအာက္မွာပဲ ေနၿပီး စားရပါတယ္။ ရသမွ် စားစရာေတြကိုလဲ အကုန္လံုး မစားဘူး တစ္ခုနည္းနည္းခ်န္ထားၿပီးေတာ့မွ တကယ့္နတ္ေတြကို က်န္ေနတဲ့ စားစရာနဲ႔အတူ ရြာျပင္မွာ တပါးတည္း ေမာင္းထုတ္လိုက္ရပါတယ္။
အခုလို နတ္တပိုင္း လူတပိုင္း ေယာင္ေဆာင္ရတာဟာ အိမ္သစ္မွာ ရွိတဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါး နတ္ဆိုးေတြကို ေမာင္းထုတ္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းဆိုးဝါးလို ရုပ္ဖ်က္ၾကတဲ့အျပင္ ၿပိဳင္ပြဲေတြနဲ႔ ဓေလ့ရိုးရာ အီရိုး ေခၚ လြမ္းခ်င္းေတးေတြကိုလဲ သီဆိုၾကတယ္။ တစ္ဖြဲ႔ထဲ မဟုတ္ပဲနဲ႔ လူေလးေယာက္ပါ အဖြဲ႔ သံုးဖြဲ႔အထိ ဖြဲ႔ႏုိင္တယ္။ တဖြဲ႔ခ်င္းစီက ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ကိုလဲ ေရြးရၿပီး တဖြဲ႔ခ်င္း ၿပိဳင္ၾကရပါတယ္။
လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုရာမွာ ဖားစည္ကို အသံုးျပဳရပါတယ္။ ဖားစည္ကို အသံုးမျပဳခင္မွာ ၾကက္တစ္ေကာင္သတ္ၿပီး ၾကက္ေသြးနဲ႔ ဖားစည္ကို သုတ္လိမ္းၾကတယ္။ ဖားစည္အေပၚမွာ ကေယာဘာသာစကားနဲ႔ ရွီးေရာ္တူ ေခၚ ပိုးေစာင္ အသစ္စက္စက္ တစ္ထည္ကို အုပ္ထားရတဲ့အျပင္ ေခါင္ရည္ယူၿပီးေတာ့ ဖားစည္ေပၚမွာ သံုးေလးစက္ ေလာင္းၿပီး တိုက္ေကြၽးရတယ္။ ထို႔အျပင္ အသား၊ ထမင္း၊ ဟင္းေတြကိုလည္း နည္းနည္းစီ တင္ေပးရပါတယ္။
တစ္နာရီေလာက္ၾကာမွ ဖားစည္ထိန္းသိမ္းေရးက အစားအေသာက္ေတြကို လာယူသြားၿပီး ရြာေထာင့္မွာ သြားထားရတယ္။ ၿပီးမွ ဖားစည္စတီးၿပီး လြမ္းခ်င္းေတး ၿပိဳင္ပြဲကို စတင္ၾကပါတယ္။ ပထမရတဲ့ လူကို အိမ္ရွင္က ေခါင္ရည္ ၇ ႏွစ္ေမာက္၊ အသား ငါးပိႆာ၊ ေခါင္ဖတ္ ၇ အိုး ေပးရပါတယ္။ ဒုတိယဆုက ေခါင္ရည္ ၅ ေမာက္၊ အသား ၂ ပိႆာ၊ ေခါင္ဖတ္ ၂ အိုး။ တတိယက ၾကက္ဖႀကီးႀကီး တစ္ေကာင္ ေခါင္ရည္ ၂ ေမာက္ကို ၿပိဳင္ပြဲဝင္တဲ့ လူေတြကို ေပးရပါတယ္။
လြမ္းခ်င္းေတး သီဆိုရာမွာ ည ၇ ႏွစ္နာရီက စမယ္ဆိုရင္ မနက္ ၇ နာရီထိ မိုးလင္းေပါက္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖရတယ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ မျပည္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ အိမ္ရွင္ကို အေလ်ာ္ ျပန္ေပးရတယ္လို႔ ခူးဂ်ိဳးဇက္က ေျပာသြားပါတယ္။
“မိုးမလင္းပဲနဲ႔ သူတို႔ဟာ ၿပီးျပတ္သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္။ ဖားစည္ခလည္းေလ်ာ္၊ ေခါင္ရည္ဖိုးေလ်ာ္။ အသားဖိုးေလ်ာ္”
ရလာတဲ့ ဖားစည္ခ ေလ်ာ္ေၾကးေတြကို အိမ္ရွင္က ရြာရဲ႕ ရန္ပံုေငြ အျဖစ္ထားထားၾကပါတယ္။
အိမ္ကိုေတာ့ အမိုး မိုးၿပီးသြားပါၿပီ ဒါေပမယ့္ အိမ္ေခါင္အုပ္တာကို မအုပ္ေသးပဲ အလြတ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒီေခါင္အုပ္ဖို႔ လူသီးသန္႔ရွာထားရၿပီး အဲဒီလူေတြက ဓမၼတာ (ရာသီ) လာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔အတူ ထမင္းမစားရပါဘူး။
အိမ္မိုး မမိုးခင္ သက္ကယ္ေတြနဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို အိမ္ေပၚ အရင္ဆံုး အၿပီးအစီး တင္ထားရပါတယ္။ အိမ္အမိုး စမိုးၿပီဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ အိမ္ေအာက္ကို မဆင္ရဘူး။ အိမ္ေပၚမွာပဲ နားၿပီးေတာ့မွ သက္ကယ္တစ္စီး ယူၿပီး အိမ္ေပၚမွာ နတ္ေကာင္း၊ နတ္ဆိုး ရွိ၊မရွိကို စမ္းသပ္တဲ့ အေနနဲ႔ ေခါင္းတစ္လံုးနဲ႔ လက္ႏွစ္ဖက္ပံုစံ ျပဳလုပ္တယ္။
ၿပီးေတာ့မွ လူႏွစ္ေယာက္က ေခါင္မိုးေပၚက တုတ္တန္းေပၚမွာ တစ္ေယာက္တဖက္ တက္ေနၿပီး နတ္ေကာင္းရွိ၊မရွိ နတ္ဆိုးရွိ၊မရွိ ေျပာၿပီး တေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ပစ္ေပးၾကပါတယ္။ အိမ္သစ္တက္ပြဲမွာ ကြၽဲ၊ ႏြား ဘယ္ႏွစ္ေကာင္း သတ္ရမယ္ဆိုတာလဲ အခုလိုပဲ ျပဳလုပ္သြားပါတယ္။
အိမ္သစ္တက္ပြဲေတြက ကေန႔ထိ ရွိေနေသးေပမယ့္ အရင္လို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားမႈေတြ မရွိတဲ့အျပင္ မေပ်ာ္ေတာ့သလို ရိုးရိုးေလးပဲ လုပ္ၾကတာကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။
ခမ္းနားေပ်ာ္ရြင္ဖြယ္ရာ ကေယာမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ရဲ႕ အိမ္သစ္တက္ပြဲဟာ ပေပ်ာက္ေနတာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ရွိေနၿပီး အိမ္သစ္တက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကရင္နီဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္ရွိေနတဲ့ ကေယာ မိသားစုေတြအားလံုး ထံုးထမ္းအစဥ္အလာ ဘယ္လိုရွိလဲဆိုတာ ေျပာျပခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တႀကိမ္ေလာက္ လုပ္သြားခ်င္တယ္လို႔ ကေယာ ယဥ္ေက်းမႈ တာဝန္ခံ ခူးဂ်ိဳးဇက္က သူ႔ရဲ႕ ဆႏၵကို ေျပာသြားပါတယ္။
Comments
Post a Comment