ေရးသားသူ - ကယားထဲ
အဂၤါေန႔, 28 စက္တင္ဘာလ 2010 16:02
အဂၤါေန႔, 28 စက္တင္ဘာလ 2010 16:02
ရန္ကုန္၊ လြိဳင္ေကာ္ ေရႊကိႏၷရီ ခရီးသည္တင္ကားသည္ ေမွာင္ရီေနေသးသည့္ မနက္ေစာေစာ၂ နာရီအခ်ိန္တြင္္ လြိဳင္ေကာ္ ေရႊကိႏၷရီ ကားဂိတ္သို႔ တျဖည္းျဖည္း ဆိုက္လာသည္။ တိုင္းတစ္ပါးျခားႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္ မိမိေဒသ၊ လူမ်ိဳးအတြက္ ပညာရွာသည့္ သူမ်ား၊ အလုပ္လုပ္ၾကသည့္ သူမ်ားသည္ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမြးရပ္ ကယားေျမကို အလည္ျပန္လာၾကသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ က်ေနာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဖိတ္ေခၚမႈျဖင့္ လြိဳင္ေကာ္သို႔ အလည္လိုက္ပါလာခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ဒီးေမာ့ဆိုႏွင့္ ဖရူးဆို ကားလမ္းမေပၚရွိ ေထးေပၚဆိုရြာ အေနာက္ဘက္ ေဒါေညးခူရြာသို႔ ခရီးမနားတမ္း ဆက္သြားခဲ့သည္။ ရြာႀကီး ျဖစ္ၿပီး ေျမညီညာေသာေၾကာင့္ ေဒါေညးခူရြာဟု ေခၚဆိုဖြယ္ရွိေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းက ရွင္းျပခဲ့သည္။ ေရွးက်ေသာ အိမ္ႀကီး၊ အိမ္ေကာင္း ရွိၾကၿပီး ရြာအေနာက္ဘက္မွာေတာ့ ကက္သလစ္ ဘုရားရွိးခိုးေက်ာင္းႀကီးက ထိန္ဟီးလ်က္တည္ရွိေနသည္။
ရြာတြင္းတြင္ ဗုံ၊ ေမာင္း၊ လင္းကြင္းသံမ်ားက သံစုံ ၾကားေနရသည္။ လူငယ္လူရြယ္မ်ားကလည္း ဗုံတီးသံႏွင့္အတူ ေျခပင့္ေျမာက္ပင့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ကကြက္မ်ားျဖင့္ ယိမ္းထိုးကခုန္ေနၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္း ဗ်ားရယ္က “ငါတို႔ရဲ႕ အဲဒူ(၀ါ)ေပၚမီ ေခၚ ဒီးကူပြဲပဲေလ” ဟု ေျပာၿပီး တဆက္တည္းမွာ ေဆာ္ရယ္ကလည္း “ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်ေနာ္တို႔ မိသားစု ဒီလို ပြဲမွာ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ၾကတယ္” ဟု ဆိုသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလုံးသည္ ရိုးရာပြဲေတာ္ကို အမွတ္ရၿပီး ယေန႔ စက္တင္ဘာလ အခ်ိန္အခါ မ်ိဳးတြင္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား စုံစုံလင္လင္ ဆုံေတြ႔ၾကရန္ ျပန္လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္း အိမ္ေရာက္ေတာ့ ၀က္သား၊ ၀က္အူေတာင့္၊ အမဲသား၊ အမဲအူဟင္း၊ အမဲအူသုပ္ကို မက္ခါသီး ကယားခ်က္ျပဳတ္နည္းျဖင့္ တည္ေၾကြးဧည့္ခံခဲ့တာကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ သုံးေဆာင္ခဲ့ရတာေတာ့ တစ္သက္မေမ့နုိင္စရာပါပဲ။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ညမွာေတာ့ ကာလသား လူပ်ိဳမ်ားႏွင့္ က်ေနာတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ကယားသူလုံမပ်ိဳေလးမ်ား ရွိရာ အပ်ိဳလွည့္ၾကသည္။ အိမ္တိုင္းလိုလိုပင္ ဒီးကူထုပ္ႏွင့္ ေခါင္ရည္ကို ေၾကြးေမြးဧည့္ခံၾကသည္။
က်ေနာတို႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၿပီး စကားေျပာဆိုရင္း ဒီးကူသည္ ကရင္နီလူမ်ိဳးမ်ား၏ ယြန္းလူမ်ိဳးတို႔ တိုက္ထုတ္ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ကရင္နီမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို ရည္ညြန္းထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။ “ယြန္းလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ဖိနိပ္မႈ ေအာက္က လႊတ္ေျမာက္လာတဲ့ အထိန္းအမွတ္ပဲ အမ်ိဳးသား ေအာင္ပြဲဘဲ၊ အဲဒါကို ငါတို႔ ဘိုးဘြားလက္ထက္ကတည္းက စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါတယ္” ဆိုၿပီး ကယားတိုင္းရင္းသူေလးက ခ်ိိဳသာေသာ အသံျဖင့္ ရွင္းျပသြားခဲ့သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ ေက်းလက္လူငယ္မ်ားႏွင့္အတူ တစ္အိမ္တက္ဆင္း ဗုံ၊ ေမာင္း တီးၿပီး ဒီးကူအကကို က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔က မတတ္တေခါက္ျဖင့္ လိုက္ကၾကသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလွသည္။
ဒီးကူပြဲေတာ္ကို သုံးရက္တိတိ က်င္းပၾကၿပီး ရပ္ေ၀းမွ ေရာက္လာေသာ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဟာ ညီကိုေမာင္ႏွမေတြကို မေမာမပမ္း ခ်က္ျပဳတ္ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၾကသည္။ တတိယေန႔ ဒီးကူပြဲေန႔မွာေတာ့ က်ေနာတို႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဟာ အေပါင္းအသင္း ျပန္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ရွင္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း ဒီးကူ၊ ေခါင္ရည္၊ ထမင္း၊ ဟင္းလ်ာကို ထုပ္ပိုးၿပီး အျပန္လက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္သည္။
လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ားကို အျပန္လက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ရိုးရာအစဥ္အလာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ခ်စ္စရာ၊ ခင္မင္ခ်င္စရာ ေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ကယားတို႔၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမွာ ေနာင္ႏွစ္ အဆက္ဆက္မွာလည္း ထိုသို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျပန္လည္ဆုံစည္းၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
ထို႔ေနာက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ဒီးေမာ့ဆိုႏွင့္ ဖရူးဆို ကားလမ္းမေပၚရွိ ေထးေပၚဆိုရြာ အေနာက္ဘက္ ေဒါေညးခူရြာသို႔ ခရီးမနားတမ္း ဆက္သြားခဲ့သည္။ ရြာႀကီး ျဖစ္ၿပီး ေျမညီညာေသာေၾကာင့္ ေဒါေညးခူရြာဟု ေခၚဆိုဖြယ္ရွိေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းက ရွင္းျပခဲ့သည္။ ေရွးက်ေသာ အိမ္ႀကီး၊ အိမ္ေကာင္း ရွိၾကၿပီး ရြာအေနာက္ဘက္မွာေတာ့ ကက္သလစ္ ဘုရားရွိးခိုးေက်ာင္းႀကီးက ထိန္ဟီးလ်က္တည္ရွိေနသည္။
ရြာတြင္းတြင္ ဗုံ၊ ေမာင္း၊ လင္းကြင္းသံမ်ားက သံစုံ ၾကားေနရသည္။ လူငယ္လူရြယ္မ်ားကလည္း ဗုံတီးသံႏွင့္အတူ ေျခပင့္ေျမာက္ပင့္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ကကြက္မ်ားျဖင့္ ယိမ္းထိုးကခုန္ေနၾကသည္။ သူငယ္ခ်င္း ဗ်ားရယ္က “ငါတို႔ရဲ႕ အဲဒူ(၀ါ)ေပၚမီ ေခၚ ဒီးကူပြဲပဲေလ” ဟု ေျပာၿပီး တဆက္တည္းမွာ ေဆာ္ရယ္ကလည္း “ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း က်ေနာ္တို႔ မိသားစု ဒီလို ပြဲမွာ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ၾကတယ္” ဟု ဆိုသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလုံးသည္ ရိုးရာပြဲေတာ္ကို အမွတ္ရၿပီး ယေန႔ စက္တင္ဘာလ အခ်ိန္အခါ မ်ိဳးတြင္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား စုံစုံလင္လင္ ဆုံေတြ႔ၾကရန္ ျပန္လာခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္း အိမ္ေရာက္ေတာ့ ၀က္သား၊ ၀က္အူေတာင့္၊ အမဲသား၊ အမဲအူဟင္း၊ အမဲအူသုပ္ကို မက္ခါသီး ကယားခ်က္ျပဳတ္နည္းျဖင့္ တည္ေၾကြးဧည့္ခံခဲ့တာကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္ သုံးေဆာင္ခဲ့ရတာေတာ့ တစ္သက္မေမ့နုိင္စရာပါပဲ။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ညမွာေတာ့ ကာလသား လူပ်ိဳမ်ားႏွင့္ က်ေနာတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ကယားသူလုံမပ်ိဳေလးမ်ား ရွိရာ အပ်ိဳလွည့္ၾကသည္။ အိမ္တိုင္းလိုလိုပင္ ဒီးကူထုပ္ႏွင့္ ေခါင္ရည္ကို ေၾကြးေမြးဧည့္ခံၾကသည္။
က်ေနာတို႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၿပီး စကားေျပာဆိုရင္း ဒီးကူသည္ ကရင္နီလူမ်ိဳးမ်ား၏ ယြန္းလူမ်ိဳးတို႔ တိုက္ထုတ္ရာတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ကရင္နီမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို ရည္ညြန္းထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။ “ယြန္းလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ဖိနိပ္မႈ ေအာက္က လႊတ္ေျမာက္လာတဲ့ အထိန္းအမွတ္ပဲ အမ်ိဳးသား ေအာင္ပြဲဘဲ၊ အဲဒါကို ငါတို႔ ဘိုးဘြားလက္ထက္ကတည္းက စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါတယ္” ဆိုၿပီး ကယားတိုင္းရင္းသူေလးက ခ်ိိဳသာေသာ အသံျဖင့္ ရွင္းျပသြားခဲ့သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ ေက်းလက္လူငယ္မ်ားႏွင့္အတူ တစ္အိမ္တက္ဆင္း ဗုံ၊ ေမာင္း တီးၿပီး ဒီးကူအကကို က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔က မတတ္တေခါက္ျဖင့္ လိုက္ကၾကသည္မွာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလွသည္။
ဒီးကူပြဲေတာ္ကို သုံးရက္တိတိ က်င္းပၾကၿပီး ရပ္ေ၀းမွ ေရာက္လာေသာ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဟာ ညီကိုေမာင္ႏွမေတြကို မေမာမပမ္း ခ်က္ျပဳတ္ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၾကသည္။ တတိယေန႔ ဒီးကူပြဲေန႔မွာေတာ့ က်ေနာတို႔ သူငယ္ခ်င္း၊ ေဆြမ်ိဳးမိတ္သဟာ အေပါင္းအသင္း ျပန္ၾကမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ရွင္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း ဒီးကူ၊ ေခါင္ရည္၊ ထမင္း၊ ဟင္းလ်ာကို ထုပ္ပိုးၿပီး အျပန္လက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္သည္။
လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ ဧည့္သည္မ်ားကို အျပန္လက္ေဆာင္ ထည့္ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ရိုးရာအစဥ္အလာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ခ်စ္စရာ၊ ခင္မင္ခ်င္စရာ ေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ ကယားတို႔၏ ဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမွာ ေနာင္ႏွစ္ အဆက္ဆက္မွာလည္း ထိုသို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျပန္လည္ဆုံစည္းၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
Comments
Post a Comment